Baldur’s Gate 3 mocno rozpieściło graczy pod względem opcji personalizacji bohatera. Jednakże w przypadku nowej gry Obsidian Entertainment od dawna wiemy, że nie pójdzie ona drogą wyznaczoną przez dzieło Larian i wybierzemy w niej tylko jedną z dwóch ras dla głównego bohatera. Teraz twórcy Avowed wytłumaczyli, dlaczego gracze będą mogli wcielić się wyłącznie w człowieka lub elfa.
Nowe dzieło
Obsidianu zabierze nas do Eory – świata dobrze znanego fanom studia z obu części serii
Pillars of Eternity, który zamieszkuje wiele fantastycznych ludów. Sami gracze mogli tam wybrać spośród sześciu podstawowych ras i kilkunastu „podgatunków”.
Dlaczego więc dotychczas
Avowed zdawało się oferować znacznie skromniejszy wybór od obu odsłon
PoE? Carrie Patel, reżyserka gry, w wywiadzie dla serwisu
IGN podała dwa czynniki, które przesądziły o takiej decyzji.
Pierwszy powód wynika z fabuły
Avowed. Postać gracza będzie pochodzić z Imperium Aedyrskiego, zamieszkanego głównie przez ludzi oraz elfy. Wybór innej rasy byłby więc nieco kuriozalny i twórcy mogliby mieć problem z dostosowaniem do tego wielu dialogów czy nawet całej fabuły.
Drugie uzasadnienie odnosi się do rozgrywki. Poszczególne rasy Eory różnią się fizjonomią, w tym wzrostem. Jako że niemal cała gra toczy się z perspektywy pierwszej osoby, twórcy dostosowują wszelkie elementy do „kapsuły” postaci gracza, w tym system trafień oraz pozycję wrogów względem bohatera.
Obsidian jest bardziej konserwatywny w innej kwestii:
Avowed nie pozwoli na romansowanie z kompanami. Patel sama chętnie zobaczyłaby w grze taką opcję (choć chyba niekoniecznie w skali i w, ekhm, różnorodności oferowanej przez trzecie
Baldur’s Gate). Niemniej reżyserka uważa, że zespół musiałby się
„naprawdę mocno zaangażować”, by takie wątki były nie tylko wciągające, ale też by ich przebieg był zgodny z charakterem romansujących postaci:
[W Avowed – przyp. red.) budujemy przemyślane relacje z naszymi towarzyszami. Osobiście jestem fanką dodania takiej opcji [romansowania bohatera z kompanami – dop. red.], ale sądzę, że jeśli masz zamiar to zrobić, to musisz się naprawdę mocno w to zaangażować i dać z siebie wszystko, aby zrealizować to w sposób, który jest wierny postaci, ale też tworzy wciągające wrażenia dla gracza. Tak więc nie zrobimy tego przy okazji Avowed, ale nie powiedziałbym, że nigdy.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2024-02-02 10:58:29
|
|